Szálláshely szolgáltatás: pénztárgép kötelező 2017


Szálláshely szolgáltatás: pénztárgép kötelező 2017

Évek óta lebeg az apartmanozók feje fölött a kötelező online pénztárgép használat. Mi változott 2017-ben? Szálláshely szolgáltatás, pénztárgép használata 2017-ben

Az online pénztárgépek bevezetéséről szóló rendelet tevékenységi kör szerint tartalmazza, hogy ki az akinek mindenképpen kötelező pénztárgépet használnia. A szálláshely szolgáltatás kódja 552006. Ez sajnos szerepel ebben a rendeletben, így nekünk szállásadóknak is kötelező az online pénztárgép használata.

Mi az a szálláshely szolgáltatás?

A szálláshely szolgáltatás egy jogszabályi kategória. A szállásadókat a hétköznapokban így is nevezzük:

  • Airbnb-ző, Airbnb-s lakás kiadás
  • Bookingozó, Bookingos lakáskiadás
  • Fizető vendéglátás, Fieztő vendéglátó szobát ad ki
  • Apartmanozás, Apartmanozó
  • Szobáztatás, Szoba kiadás,
  • Szállásadó, Szállásadás
  • Rövid távú lakáskiadás

A jogszabályban ezt egyéb szálláshely szolgáltatásnak nevezik. Ide tartozik tehát minden olyan tevékenység, amikor az ingatlanunkban néhány szobát vagy az egész lakást kiadjuk néhány napra túristák részére. Ha Te is ezt a tevékenységet végzed, akkor sajnos Rád is vonatkozik, hogy online pénztárgépet kell használnod. Mielőtt szívrohamot kapnál olvass tovább!

Mentesség az online pénztárgép használata alól

Az online pénztárgép megvásárlása, fenntartása és üzemeltetése jelentős költség és komoly gyakorlati macera. Szerencsére nem kötelező pénztárgépet használni, de ennek van feltétele. A feltétel az, hogy vállalod, hogy minden szállásdíj bevételedről számlát állítasz ki. Tehát nem nyugtát, hanem számlát. Ezt a vállalásodat be kellett jelenteni a NAV felé, a PTGSZLAB jelű nyomtatványon. Ezt a nyomtatványt 2017-től már nem kell használni és nem kell bejelenteni a pénztárgép használata alóli mentességet.

De ezzel a történet még nem ért véget.

Havi jelentés a számláidról – PTGSZLAH

Az online pénztárgépeknek az a lényege, hogy az internetes kapcsolaton keresztül azonnal bemegy az info a NAV-hoz. Ha Te nem használsz pénztárgépet, akkor ez az információ áramlás nincs. Szegény, szegény NAV vajon honnan fogja megtudni, hogy volt egy kis készpénzes bevételed? Ennek a problémának a feloldására zseniális megoldás született. A NAV írásban bekéri Tőled, hogy mennyi készpénzes bevételed volt. Erre az adatszolgáltatásra találták ki a PTGSZLAH jelű nyomtatványt. Néhány fontos tudnivaló a nyomtatványról.

  • csak Ügyfélkapun keresztül lehet beküldeni
  • beküldési határidő: mindig a következő hónap 15-e
  • csak a készpénzes bevételeidet kell bejelenteni rajta, az átutalással érkező szállásdíjat nem
  • ha nem volt készpénzes számlád, akkor szerencsére nullás jelentést nem kell beküldeni

Ennek a havi jelentésnek az elkészítése nem ördöngősség. Egy villámkonzultáció keretében nagyon szívesen megtanítom Neked. Itt tudsz jelentkezni.

Baráti üdvözlettel:

Keresztesné Molnár Anita

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.